tiistai 7. lokakuuta 2014

Sinisen vallankumous

Voisin sanoa, että viime viikolla tapahtui sinisen värin vallankumous. Missä? Lempäälässä, mutta tarkkasijainti on minun hiuksissani. Värjäsin siis vahingossa hiukseni sinisiksi. Nyt kaikki ihmettelevät, että miten sellaista voi tapahtua vahingossa, noh minäpä kerron.



Tarkoituksenani oli värjätä juurikasvu vaalealla piiloon ja vahvistaa ruskehtaviksi tummuneet mustat raidat. Lopputuloksen piti olla siis hyvin samankaltainen kuin, mitä hiukseni olivatkin. Värjäsin ensin tyven ja pesin hiukset ja sitten laitoin huolella tummat raidat folioon, jottein väri leviäisi vaikutusajan aikana. Sitten kun olin käynyt pesemässä mustan väriaineen pois ja katsoin peiliin niin tapahtui pieni järkytys. Peilistä minua katsoikin smurffi!

Olen aina pitänyt mustien eri sävyistä eniten sinisenmustasta, mutta sen käyttäminen raitojen tekoon osoittautuikin näemmä huonoksi ideaksi... Hiusteni sinisyys johtui siitä, että sinisenmusta oli levinnyt pesussa ja sinisyys oli tarttunut kiinni vaaleisiin hiuksiini, paitsi juuri värjäämääni juurikasvuun...

Tässä on siis lopputulos:

Kuva otettu sisävalossa,
hieman kellertävässä selaisessa


Tämä toinen taas on otettu luonnnonvalossa
Tukka näyttää vähän eri väriseltä eri valoissa ja se tulee todennäköisesti vaihtamaan väriään muutamien pesujenkin jälkeen. Lopputulos olisi muuten ollut jopa oikeastaan hauska, mutta itseäni kyrsii tuo jäätävän juurikasvun näköinen osuus joka ei oikeasti ole juurikasvua x) Toisaalta se näyttää tyvivärjäykselta, mutta minä kun en niistä ole koskaan innostunut...

Tälleen muutaman päivän totuttelun jälkeen tukka alkaa taas tuntua omalta ja olen oikeastaan alkanut tykätä siitä :D Tuolle tyvelle ajattelin kuitenkin tehdä vielä jotain tässä jossain vaiheessa....
Hiukseni ovat myös saaneet yllättävän paljon posittiivistä palautetta!
mm. äitini totesi, että "täytyyhän sitä erikoisella ihmisellä olla erikoiset hiuksetkin" ja poikaystäväni lohdutti minua tokaisemalla "noi näyttää oikeastaan siltä, että sä olisit nähnyt ihan hirvittävästi vaivaa" :P

Hiuksistani löytyy kyllä nyt niin monta sävyä, että tarkoituksellisesti en olisi varmasti ikimaailmassa saanut tällaista aikaan!

Tämänpäiväisen päähänpiston ansiosta nyt minun kyntenikin sointuvat hiuksiini. Ei niistä kovin kummoiset tulleet, mutta tulipahan kokeiltua xP

Sähkönsinistä vaalensinisillä vauhtiraidoilla xD
Tästä opimme siis, että ei kannata käyttää sinisenmustaa raitojen tekoon vaaleissa hiuksissa, vaikka se onkin mustan sävyistä ihanin. Ellei sitten halua tarkoituksella näin upeaa sinisenkirjoa hiuksiinsa ;D

<3 Smurffi Erica kiittää ja kuittaa

2 kommenttia:

  1. Tiedätkö, että mä muuten tykkään noista sun hiuksistasi ;) Musta niissä on sitä jotain ;)

    VastaaPoista
  2. Kiva kuulla, että ainakin sinä tykkäät niistä :D
    Oikeastaan nehän ovatkin vähän sinun tyyliset kun ovat normaalia kuontaloa värikkäämmät (;

    VastaaPoista