maanantai 16. helmikuuta 2015

Ystävänpäivä herkutellen ;)

Minun ystävänpäiväni sujui hyvinkin rauhallisissa merkeissä, ihan vain perheen kanssa :)
Olin viikonloppuna käymässä kotona, jonka takia tämä postauskin tulee vasta jälkikäteen. Unohdin meinaan kamerani USB-piuhan tottakai Pohjanmaalle....

Koska minulla ei ollut erikoisempia suunnitelmia, niin päädyin leipomaan ystävänpäivän kunniaksi jotain hyvää. Päädyin kuppikakkuihin, koska ne ovat minun bravuurini ja pidän niistä kovasti :3 Lisäksi ne ovat todella söpöjä!

Kuppikakut saivat kyytipojakseen "vähän" muunnellulla ohjeella (jonka keksin suurimmaksiosaksi päästäni) tehdyt mansikkamargaritat. Olkoon niiden nimi vaikkapa "Mansikka muiskaus" ystävänpäivän teemassa ;)



Kuppikakkujen taikina oli hyvin simppeli "perusmuffinitaikina" ja päällä on makua ja makeutta tuomassa vaniljakreemi. Koristeena sokerimassa sydän ja sulatettua suklaata. :P
Innotuksen hain kirjasta nimeltä "Syötävän suloiset kuppikakut".

Tuo pakastemansikka on aika koominen korite,
mutta minulla ei ollut valitettavasti
tuoreita kädenulottuvilla xD 

"Mansikka muiskaus"
- mansikkasosetta 
- mansikkalikööriä n.2cl
- vodkaa n.2-3cl
- sokerilientä
- lantrinkia esim. tonic
tai sprite
 
Aineiden tarkkoja määriä en valitettavasti muista, mutta mikäli haluat kokeilla
niin tee drinksusta vapaasti omannäköisesi ;) 
                                


<3 Erica 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti